OFERTA WYDAWNICZA

RACHUNKOWOŚĆ HANDLOWA, ZASADY RACHUNKOWOŚCI FINANSOWEJ, INWESTYCJE KRÓTKOTERMINOWE, KREDYTY BANKOWE, ROZRACHUNKI.  CZĘŚĆ I
Format B5, str. 256 , ISBN: 978-83-60045-46-6 oprawa: miękka, klejona grzbietem. Okładka kolorowa.

RACHUNKOWOŚĆ HANDLOWA, ZASADY RACHUNKOWOŚCI FINANSOWEJ, INWESTYCJE KRÓTKOTERMINOWE, KREDYTY BANKOWE, ROZRACHUNKI. CZĘŚĆ I

Stan prawny na 1 września 2016 roku

Podręcznik „Rachunkowość handlowa” . Część I omawia istotę, cechy i podstawowe funkcje rachunkowości. Przedstawiono w nim klasyfikację zasobów majątkowych oraz źródeł ich pochodzenia. Omówiono bilans jednostki gospodarczej, podział i funkcjonowanie kont bilansowych wraz ze sposobem poprawy błędów księgowych oraz zasady łączenia i dzielenia kont. Podane zostały zasady funkcjonowania kont niebilansowych oraz omówiono ewidencję na kontach ksiąg pomocniczych.

W publikacji przedstawiono w przystępnej formie ewidencję inwestycji krótkoterminowych i rozrachunków wraz z prezentacją dokumentacji niezbędnej do przeprowadzenia księgowań poszczególnych zdarzeń gospodarczych na kontach księgi głównej oraz na kontach ksiąg pomocniczych. Znajdują się w nim przykłady rozwiązania zadań z wypełnionymi dokumentami księgowymi oraz rozwiązanie ćwiczenia do samodzielnego wykonania przez uczniów. Pozwalają one w czasie realizacji tematu na utrwalenie praktycznych umiejętności. Podsumowaniem ewidencji księgowej przedstawionej w części pierwszej „Rachunkowości handlowej” są trzy testy samodzielnej kontroli. Ponadto zamieszczono w podręczniku wykaz kont księgi głównej utworzony na potrzeby szkolne, który jest wykorzystywany do dekretacji dowodów księgowych.

Kolejność rozdziałów w logicznym porządku ujmuje część materiału do nauczania zagadnień z kwalifikacji A.22.3.

Publikacja opracowana zgodnie z nową podstawą programową dla zawodu technik handlowiec dla kształcenia w zakresie kwalifikacji A.22.3 (Prowadzenie działalności handlowej). Stanowi materiał pomocniczy, wspomagający edukację, niepodlegający procedurze dopuszczenia do użytku szkolnego przed Ministra Edukacji Narodowej.

1. ISTOTA RACHUNKOWOŚCI.....3

1.1. Pojęcie, cechy i funkcje rachunkowości.....3

1.2. Znaczenie rachunkowości w gospodarce rynkowej......5

1.3. Zasady prawidłowej (nadrzędne) rachunkowości.......5

2. ORGANIZACJA RACHUNKOWOŚCI W PRZEDSIĘBIORSTWIE......8

2.1. Jednostki zobowiazane do prowadzenia ksiag rachunkowych.....8

2.2. Organizacja działu rachunkowości.....8

2.3. Zakładowy plan kont......9

2.4. Odpowiedzialność za rachunkowość jednostki......10

3. CHARAKTERYSTYKA ZASOBÓW MAJATKOWYCH I  ŹRÓDEŁ ICH POCHODZENIA.....11

3.1. Zasoby majatkowe-aktywa.....11

3.2. Źródła pochodzenia zasobów majatkowych- pasywa.....21

3.3. Bilans....27

3.4. Operacje gospodarcze i ich wpływ na bilans.....33

4. ZADANIA I FUNKCJONOWANIE KONT BILANSOWYCH.....38

4.1. Ogólna charakterystyka konta.....38

4.2. Układ graficzny konta.....41

4.3. Zasady funkcjonowania kont bilansowych.....42

4.4. Rejestracja operacji gospodarczych.....43

4.5. Cykl czynności: od bilansu poczatkowego do bilansu końcowego.....46

4.6. Treść ekonomiczna sald......57

5. POPRAWIANIE BŁĘDNYCH ZAPISÓW NA KONTACH.....62

6. ŁACZENIE I DZIELENIE KONT KSIĘGI GŁÓWNEJ.......68

6.1. Łaczenie kont....68

6.2. Podzielność kont.....69

7.  TEST SAMODZIELNEJ KONTROLI NR 1.....72

8. ZASADY FUNKCJONOWANIA KONT WYNIKOWYCH.....75

8.1. Charakterystyka kosztów i strat nadzwyczajnych.....75

8.2. Ewidencja kosztów działalności operacyjnej....76

8.3. Ewidencja zakupów na podstawie faktur.....107

8.4. Charakterystyka przychodów i zysków nadzwyczajnych.....111

8.5. Ewidencja sprzedaży na podstawie faktur.....112

8.6. Rozliczenia z tytułu podatku od towarów i usług - podatku VAT.....117

8.7. Ewidencja sprzedaży materiałów.....121

8.8. Ewidencja pozostałych przychodów i kosztów operacyjnych.....123

8.9. Ewidencja przychodów i kosztów finansowych.....126

8.10. Ewidencja strat i zysków nadzwyczajnych......130

9. TEST SAMODZIELNEJ KONTROLI NR 2.....135

10. ZADANIA I FUNKCJONOWANIE KONT KSIAG POMOCNICZYCH.....140

11. DOKUMENTACJA KSIĘGOWA.....148

11.1. Pojęcie dokumentu księgowego.....148

11.2. Elementy dowodu księgowego......148

11.3. Zadania dokumentacji księgowych......148

11.4. Klasyfikacja dokumentów księgowych......149

11.5. Obieg, przygotowanie dowodów księgowych do ujęcia w księgach rachunkowych oraz ich archiwizowanie....150

12. INWESTYCJE KRÓTKOTERMINOWE.....158

12.1. Klasyfikacja inwestycji krótkoterminowych.....158

12.2. Krótkoterminowe papiery wartościowe.....158

12.3. Rozliczenia pieniężne......162

12.4. Dokumentacja rozliczeń gotówkowych......163

12.5. Dokumentacja rozliczeń bezgotówkowych......167

12.6. Dokumentacja i ewidencja obrotu gotówkowego....173

12.7. Dokumentacja i ewidencja obrotu bezgotówkowego.....184

13. KREDYTY BENKOWE......198

13.1. Pojęcie kredytu bankowego i rodzaje kredytów bankowych......198

13.2. Uproszczona ewidencja kredytów bankowych......199

13.3. Wycena kredytów bankowych......205

14. ROZRACHUNKI......206

14.1 Istota, klasyfikacja oraz zasady ewidencji rozrachunków.....206

14.2. Charakterystyka kont rozrachunkowych, dokumentacja i ewidencja na kontach rozrachunkowych.....206

14.3. Ćwiczenia utrwalajace wiadomości.....246

15. TEST SAMODZIELNEJ KONTROLI NR 3.....252

SPIS TREŚCI......255

LITERATURA.....256

SZKOLNY WYKAZ KONT KSIĘGI GŁÓWNEJ (SYNTETYCZNYCH)....okładka

 

 

25,00
Dodaj szt.   
RACHUNKOWOŚĆ HANDLOWA, AKTYWA TRWAŁE, OBRÓT TOWAROWY, INWENTARYZACJA, DZIAŁALNOŚĆ FINANSOWA, STRATY I ZYSKI NADZWYCZAJNE, WYNIK FINANSOWY, RACHUNEK ZYSKÓW I STRAT, ROZLICZENIE WYNIKU FINANSOWEGO, ANALIZA EKONOMICZNA. CZĘŚĆ II
Format B5, str. 272, ISBN: 978-83-60045-53-4 oprawa: miękka, klejona grzbietem, okładka kolorowa

RACHUNKOWOŚĆ HANDLOWA, AKTYWA TRWAŁE, OBRÓT TOWAROWY, INWENTARYZACJA, DZIAŁALNOŚĆ FINANSOWA, STRATY I ZYSKI NADZWYCZAJNE, WYNIK FINANSOWY, RACHUNEK ZYSKÓW I STRAT, ROZLICZENIE WYNIKU FINANSOWEGO, ANALIZA EKONOMICZNA. CZĘŚĆ II

Aktualne wydanie na rok szkolny 2016/2017 dostępne od 1 września 2016 roku

Stan prawny na 1 stycznia 2015 roku

W publikacji „Rachunkowość handlowa. Część II"przedstawiono pojęcie i klasyfikację środków trwałych oraz sposób ich wyceny. Omówiono także metodę liniowa, degresywna,i jednorazowa amortyzację dla składników o niskiej jednostkowej wartości poczatkowej oraz ewidencję podstawowych zmian w stanie i wartości aktywów trawłych na kontach księgi głównej i na kontach ksiag pomocniczych.

W opracowaniu ujęto rodzeje i formy obrotu towarowego, ewidencję obrotu towarowego w hurcie i w jednostkach handlu detalicznego. Omówiono dokumentację związaną z tym obrotem, rejestry zakupów i sprzedaży VAT, deklarację VAT-7 oraz sposoby ustalania cen i marż.

Podręcznik zawiera istotę i tryb przeprowadzania inwentaryzacji oraz ewidencję rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych. Scharakteryzowano koszty, układy ich gromadzenia, ewidencję i rozliczanie kosztów na kontach zespołów 4 i 5, zaprezentowano metodę statystyczna i księgowa ustalania wyniku finansowego, zasady jego rozliczenia oraz przedstawiono rachunek zysków i strat.Ponadto zamieszczono w podręczniku zagadnienia dostyczace analizy ekonomicznej i wykaz kont księgi głównej utworzony na potrzeby szkolne, który jest wykorzystywany do dekretacji dowodów księgowych.

Podsumowaniem ewidencji księgowej przedstawionej w części II Rachunkowości handlowej sa dwa testy samodzielnej kontroli.

Publikacja została opracowana zgodnie z nową podstawą programową dla zawodu technik handlowiec dla kształcenia w zakresie kwalifikacji A.22.3(Prowadzenie działalności handlowej)  i stanowi materiał pomocniczy , wspomagający edukację-zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 czerwca 2012 roku  w sprawie dopuszczania do użytku w szkole programów wychowania przedszkolnego i programów nauczania oraz dopuszczania do użytku szkolnego podręczników (Dz.U. 2012 poz. 752) nie podlega zatwierdzeniu na podstawie art. 27.




1. AKTYWA TRWAŁE....3

1.1. Aktywa......3

1.2. Charakterystyka, klasyfikacja i wartość poczatkowa środków trwałych......4

1.3. Ewidencja na kontach księgi głównej, pomocniczej oraz ewidencja pozabilansowa środków trwałych.....7

1.4. Ewidencja zużycia środków trwałych i podstawowe metody amortyzacji podatkowej.....12

1.5. Ewidencja podstawowych zmian w stanie i wartości środków trwałych.....21

1.6. Wartości niematerialne i prawne......44

1.7. Należności długoterminowe......47

1.8. Inwestycje długoterminowe.....48

1.9. Ćwiczenia utrwalajace wiadomości.....56

2. OBRÓT TOWAROWY.......58

2.1. Pojęcie towarów i obrotu towarowego.....58

2.2. Szczeble obrotu towarowego......58

2.3. Ceny i marże stosowane w obrocie towarowym.....58

2.4. Dokumentacja obrotu towarowego.....62

2.5. Zasady ewidencji obrotu towarowego.....67

2.6. Ewidencja obrotu towarowego w hurcie.....69

2.7. Ewidencja obrotu towarowego w jednostkach handlu detalicznego......86

2.8. Ewidencja reklamacji.......98

2.9. Aktualizacja wartości towarów.....108

2.10. Ewidencja dla potrzeb podatku VAT......110

3. TEST SAMODZIELNEJ KONTROLI NR 1.....118

4. INWENTARYZACJA.....121

4.1. Pojęcie i metody przeprowadzania inwentaryzacji.....121

4.2. Arkusz spisu z natury......122

4.3. Rodzaje różnic inwentaryzacyjnych.....125

4.4. Ewidencja ujawnionych różnic inwentaryzacyjnych i ich rozliczenia.....125

5. EWIDENCJA I ROZLICZANIE KOSZTÓW DZIAŁALNOŚCI OPERACYJNEJ (HANDLOWEJ)....140

5.1. Pojęcie, klasyfikacja i układy gromadzenia kosztów działalności operacyjnej.....140

5.2. Ogólne zasady ewidencji kosztów.....144

5.3. Ewidencja i rozliczanie kosztów działalności operacyjnej tylko na kontach zespołu 4........146

5.4. Ewidencja i rozliczanie kosztów działalności operacyjnej tylko na kontach zespołu 5.....149

5.5. Ewidencja i rozliczanie kosztów działalności operacyjnej na kontach zespołu 4 i 5.....152

5.6. Ewidencja rozliczeń miedzyokresowych kosztów.....159

5.7. Rozliczenie kosztów ogólnego zarzadu....166

6. POZOSTAŁA DZIAŁALNOŚĆ OPERACYJNA, DZIAŁALNOŚĆ FINANSOWA, STRATY I ZYSKI NADZWYCZAJNE.....171

6.1. Pozostała działalność operacyjne.....171

6.2. Działalność finansowa......172

6.3. Straty i zyski nadzwyczajne.....173

6.4. Ewidencja operacji pozostałej działalności operacyjnej, działalności finansowej, strat i zysków nadzwyczajnych....173

7. WYNIK FINANSOWY......176

7.1. Pojęcie wyniku finansowego.....176

7.2. Podatek dochodowy......176

7.3. Ustalanie wyniku finansowego.....182

7.4. Ćwiczenia utrwalajace wiadomości.....202

7.5. Rozliczenie roczne osoby prawnej z tytułu podatku dochodowego-CIT8.....207

8. RACHUNEK ZYSKÓW I STRAT.....214

9. ROZLICZENIE WYNIKU FINANSOWEGO.....223

10. ĆWICZENIA UTRWALAJACE WIADOMOŚCI Z ZAKRESU DZIAŁALNOŚCI PRZEDSIĘBIOPRSTWA HANDLOWEGO.....228

11. ANALIZA EKONOMICZNA......239

11.1. Rodzaje, zadania i przedmiot analizy ekonomicznej w przedsiębiorstwie handlowym.....239

11.2. Analiza finansowa....240

11.3. Analiza techniczno-ekonomiczna.....265

12. TEST SAMODZIELNEJ KONTROLI NR 2.....269

SPIS TREŚCI.....272

LITERATURA....okładka

SZKOLNY WYKAZ KONT KSIĘGI GŁÓWNEJ (SYNTETYCZNYCH).....okładka

 

25,00
Dodaj szt.   
ZESZYT TESTÓW I ĆWICZEŃ  PRZYGOTOWUJĄCYCH DO EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJĘ  A.22 ORAZ DO OBSŁUGI PROGRAMÓW FIRMY INSERT
Format B5, str. 253, ISBN: 978-83-60045-55-8 oprawa: miękka, klejona grzbietem, okładka kolorowa

ZESZYT TESTÓW I ĆWICZEŃ PRZYGOTOWUJĄCYCH DO EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJĘ A.22 ORAZ DO OBSŁUGI PROGRAMÓW FIRMY INSERT

Stan prawny na 1 kwietnia 2015 roku

Zeszyt testów i ćwiczeń przeznaczony jest dla uczniów przygotowujących się do egzaminu potwierdzającego kwalifikację A.22: Prowadzenie działalności handlowej.



Opracowanie zawiera rozwiązane przykłady oraz ćwiczenia do rozwiązania z wykorzystaniem programów firmy InsERT (Subiekt GT, Gratyfikant GT, Rewizor GT, Rachmistrz GT) oraz zadania pomocne w trakcie przygotowywania się przez uczniów do części pisemnej i praktycznej egzaminu.



Zadania egzaminacyjne opracowane zostały zgodnie ze standardami wymagań egzaminacyjnych oraz z przyjętą strukturą egzaminu potwierdzającego kwalifikację A.22. Zbór zawiera 10 przykładowych zadań sprawdzających nabyte umiejętności, z jakimi uczeń może się spotkać w czasie egzaminu potwierdzającego kwalifikację A.22 w jego części praktycznej oraz 2 testy składające się z 40 zadań do części pisemnej egzaminu. Zaproponowane zadania do etapu pisemnego zawierają testy wielokrotnego wyboru.



Publikacja została opracowane zgodnie z nową podstawą programową dla zawodu technik handlowiec dla kształcenia w zakresie kwalifikacji A.22 (Prowadzenie działalności handlowej) i stanowi materiał pomocniczy, wspomagający edukację – zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 czerwca 2012 r. w sprawie dopuszczania do użytku w szkole programów wychowania przedszkolnego i programów nauczania oraz dopuszczania do użytku szkolnego podręczników (Dz.U. 2012 poz.752) nie podlega zatwierdzeniu na podstawie art.27.

1. OBSŁUGA PROGRAMU MAGAZYNOWO-SPRZEDAŻOWEGO SUBIEKT GT.....3

2. OBSŁUGA PROGRAMU KADROWO-PŁACOWEGO GRATYFIKANT GT.....44

3. OBSŁUGA PROGRAMU FINANSOW-KSIĘGOWEGO REWIZOR GT.....79

4. OBSŁUGA PROGRAMU FINANSOWO-KSIĘGOWEGO RACHMISTRZ GT.....115

5. ĆWICZENIA W WYKORZYSTANIU PROGRAMÓW FIRMY INSERT....157

6. STRUKTURA EGZAMINU ZAWODOWEGO I WYMAGANIA DLA KWALIFIKACJI a.22.....184

6.1. Struktura egzaminu zawodowego potwierdzajacego kwalifikację A.22.....184

6.2. Wymagania dla kwalifikacji A.22 (Prowadzenie działalności handlowej).....184

7. CZĘŚĆ PISEMNA EGZAMINU ZAWODOWEGO POTWIERDZAJACEGO KWALIFIKACJĘ A.22.....186

7.1. Przykładowa instrukcja dla zdajacego część pisemna egzaminu.....186

7.2. Przykładowe zadania do części pisemnej egzaminu zawodowego potwierdzajacego kwalifikację A.22.....187

8. PRZYKŁADOWE ZADANIA DO CZĘŚCI PRAKTYCZNEJ EGZAMINU ZAWODOWEGO POTWIERDZAJACEGO KWALIFIKACJĘ A.22.....204

SPIS TREŚCI, LITERATURA.....253

 

25,00
Dodaj szt.   
PRACOWNIA EKONOMICZNA CZĘŚĆ I. GOSPODAROWANIE ZASOBAMI MAJĄTKOWYMI, OBSŁUGA PROGRAMU MAGAZYNOWO-SPRZEDAŻOWEGO SUBIEKT GT KWALIFIKACJA A.35
Format B5, str. 224, ISBN: 978-83-60045-28-2
oprawa: miękka, klejona grzbietem. Okładka kolorowa.

PRACOWNIA EKONOMICZNA CZĘŚĆ I. GOSPODAROWANIE ZASOBAMI MAJĄTKOWYMI, OBSŁUGA PROGRAMU MAGAZYNOWO-SPRZEDAŻOWEGO SUBIEKT GT KWALIFIKACJA A.35

Stan prawny na 1 marca 2016 roku

Podręcznik z zakresu gospodarowania zasobami majątkowymi i obsługi programu magazynowo- sprzedażowego Subiekt GT jest przeznaczony do kształcenia praktycznego. Wyjaśnia podstawowe pojęcia związane z zasobami majątkowymi oraz opisuje podstawowe zasady gospodarowania zapasami. Opracowanie zawiera ćwiczenia związane z obliczaniem wskaźników rotacji zapasów, ustaleniem zapotrzebowanie na zapasy, normowaniem zużycia materiałowego oraz obliczaniem zdolności produkcyjnej i rytmiczności produkcji. Omówiono w nim kalkulację ceny sprzedaży towarów i wyrobów rachunkiem „w stu” i „od sta”. W opracowaniu przedstawiono dokumentację rozliczeń gotówkowych i bezgotówkowych z kontrahentami, a także obrotu zapasami oraz dokumentację zakupu i sprzedaży.

Podano w nim również ćwiczenia do rozwiązania wraz z dokumentami do wypełnienia oraz przykłady już rozwiązane umożliwiające sporządzenie dokumentacji techniką komputerową w programie magazynowo -sprzedażowym Subiekt GT.

W podręczniku zawarto przykładowy arkusz egzaminacyjny, zawierający zadania testowe do części pisemnej egzaminu zawodowego potwierdzającego kwalifikację A.35 oraz 5 przykładowych arkuszy egzaminacyjnych do części praktycznej egzaminu zawodowego. Pozwalają one na utrwalenie teoretycznych i praktycznych umiejętności obowiązujących na egzaminie z przygotowania zawodowego.

Kolejność rozdziałów ujmuje w logicznym porządku część materiału do nauczania dla zawodu technik ekonomista w kwalifikacji A.35.

Publikacja została opracowana zgodnie z nową podstawą programową dla zawodu technik ekonomista dla kształcenia w zakresie kwalifikacji A.35(Planowanie i prowadzenie działalności w organizacji)  i stanowi materiał pomocniczy , wspomagający edukację-zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 czerwca 2012 roku  w sprawie dopuszczania do użytku w szkole programów wychowania przedszkolnego i programów nauczania oraz dopuszczania do użytku szkolnego podręczników (Dz.U. 2012 poz. 752) nie podlega zatwierdzeniu na podstawie art. 27.

1. CHARAKTERYSTYKA ZASOBÓW MAJATKOWYCH.....3

1.1. Składniki majatku przedsiębiorstwa.....3

1.2. Klasyfikacja i charakterystyka aktywów trwałych......4

1.3. Klasyfikacja i charakterystyka aktywów obrotowych......7

2. GOSPODARKA ZAPASAMI.......11

3. KLASYFIKACJA MATERIAŁÓW I ZAPASÓW MATERIAŁOWYCH.....12

4. GOSPODARKA MATERIAŁOWA ......13

4.1. Normowanie zużycia surwców i materiałów......13

4.2. Materiałochłonność produkcji.......17

4.3. Ustalanie zapotrzebowania na materiały......20

4.4. Normowanie zapasów materiałowych.......23

5. ZARZADZANIE PRODUKCJA.......28

5.1. Procesy produkcyjne i typy produkcji......28

5.2. Cykl produkcyjny i normowanie czynników produkcji........29

5.3. Zdolność produkcyjna maszyn i urzadzeń....32

5.4. Rytmicznośc produkcji......37

5.5. Jakość produkcji......39

5.6. Próg rentowności w przedsiębiorstwie produkcyjnym.....41

6. ROTACJA (OBROTOWOŚĆ) ZAPASÓW.....49

7. GOSPODARKA TOWAROWA .....56

7.1. Klasyfikacja zapasów towarowych.......56

7.2. Obliczanie zapasu średniego (przeciętnego) towarów.....56

7.3. Rotacja zapasów towarowych......59

7.4. Próg rentowności w przedsiębiorstwie handlowym.....60

8. DOSTAWA ZAPASÓW.....62

9. USTALANIE CEN SPRZEDAŻY.....64

9.1. Ustalanie cen sprzedaży towarów......64

9.2. Ustalanie cen sprzedaży wyrobów gotowych.....67

10. DOKUMENTACJA SPRZEDAŻY I ZAKUPU.....69

10.1. Dokumentacja sprzedaży.......69

10.2. Dokumentacja zakupu......70

11. DOKUMENTACJA GOSPODARKI MAGAZYNOWEJ I WYCENA ZAPASÓW.......77

11.1. Pojęcie i dokumentacja gospodarki magazynowej....77

11.2. Wycena obrotu zapasami w ciagu roku obrotowego.....77

11.3. Wycena rozchodu zapasów.....79

11.4. Rodzaje ewidencji zapasów.....81

11.5. Sporzadzanie dokumentacji magazynowej.....87

12. DOKUMENTACJA ROZLICZEŃ Z KONTRAHENTAMI.......98

12.1. Formy rozliczeń z kontrahentami.....98

12.2. Dokumentacja rozliczeń gotówkowych......98

12.3. Dokumentacja rozliczeń bezgotówkowych.....106

12.4. Dokumentacja operacji bankowych.....118

12.5. Rozliczenia walutowe.....120

13. WYKORZYSTANIE PROGRAMU KOMPUTEROWEGO DO OBSŁUGI GOSPODARKI MAGAZYNOWEJ I SPRZEDAŻY.....127

14. PRZYKŁADOWE ARKUSZE EGZAMINACYJNE DO CZĘŚCI PRAKTYCZNEJ EGZAMINU ZAWODOWEGO POTWIERDZAJACEGO KWALIFIKACJĘ A.35.....194

15.  PRZYKŁADOWY ARKUSZ WGZAMINACYJNY ZAWIERAJACY ZADANIA TESTOWE DO CZĘŚCI PISEMNEJ EGZAMINU ZAWODOWEGO POTWIERDZAJACEGO KWALIFIKACJĘ A.35.....213

SPIS TREŚCI....223

LITERATURA.....224

21,00
Dodaj szt.   
PRACOWNIA EKONOMICZNA. CZĘŚĆ II. ROZLICZENIA PODATKOWE, OBSŁUGA PROGRAMÓW: FINANSOWO-KSIĘGOWEGO RACHMISTRZ GT I KADROWO-PŁACOWEGO MIKROGRATYFIKANT GT  KWALIFIKACJA A.35
Format B5, str. 272, ISBN 978-83-60045-26-8 oprawa: miękka, klejona grzbietem, okładka kolorowa

PRACOWNIA EKONOMICZNA. CZĘŚĆ II. ROZLICZENIA PODATKOWE, OBSŁUGA PROGRAMÓW: FINANSOWO-KSIĘGOWEGO RACHMISTRZ GT I KADROWO-PŁACOWEGO MIKROGRATYFIKANT GT KWALIFIKACJA A.35

Aktualne wydanie na rok szkolny 2016/2017 dostępne od 15 września ( data może nieznacznie ulec zmianie)

Stan prawny na 1 kwietnia 2015 roku

Podręcznik z zakresu rozliczeń podatkowych i obsługi programu finansowo - księgowego Rachmistrz GT i kadrowo -płacowego Microgratyfikant GT jest przeznaczony dla uczestników ośrodków kursowych, uczniów i słuchaczy szkół ekonomicznych o różnych profilach.



W opracowaniu przedstawiono klasyfikację podatków oraz omówiono podatki bezpośrednie i pośrednie. Omówiono formy opodatkowania i ewidencji działalności gospodarczej w małych przedsiębiorstwach. Wyjaśniono zasady opodatkowania w formie karty podatkowej, na zasadach ogólnych według skali podatkowej, podatkiem liniowym i przy ryczałcie ewidencjonowanym. Przedstawiono ewidencję dokumentów w księdze przychodów oraz w podatkowej księdze przychodów i rozchodów w programie Rachmistrz GT. W programie mikroGratyfikant wyjaśniono zasady sporządzania dokumentacji osobowej i płacowej pracowników.

Omówiono rejestry zakupów i sprzedaży VAT, deklarację VAT-7, ewidencję wyposażenia, środków trwałych oraz inne urządzenia uzupełniające prowadzone przy opodatkowaniu osób fizycznych i prawnych. Przedstawiono schemat obliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych i prawnych. Ponadto publikacja zawiera dwa przykładowe zadania do części praktycznej egzaminu zawodowego i jeden przykładowy arkusz egzaminacyjny zawierający zadania testowe do części pisemnej egzaminu zawodowego potwierdzającego kwalifikację A.35.

Publikacja została opracowana zgodnie z nową podstawą programową dla zawodu technik ekonomista dla kształcenia w zakresie kwalifikacji A.35 (Planowanie i prowadzenie działalności w organizacji) i stanowi materiał pomocniczy, wspomagający edukację-zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 czerwca 2012 roku w sprawie dopuszczania do użytku w szkole programów wychowania przedszkolnego i programów nauczania oraz dopuszczania do użytku szkolne podręczników (Dz.U. 2012 poz. 752) nie podlega zatwierdzeniu na podstawie art.27.

 

1. ROZLIZCENIE Z ZUS.....3

1.1. Zgłoszenie osoby fizycznej rozpoczynajacej wykonywanie działalności gospodarczej do Zakładu Ubezpieczeń Spolecznych.....3

1.2. Deklaracja rozliczeniowa ZUS-DRA.....10

2. PRZYCHODY, KOSZTY, DOCHÓD.......17

2.1. Przychody osiagane w zwiazku z wykonywana działalnościa gospodarcza.....17

2.2. Koszty uzyskania przychodu.....19

2.3. Dochód, strata......22

3. POJĘCIE I KLASYFIKACJA PODATKÓW.....24

4. PODATKI MAJATKOWE.....25

5. PODATKI POŚREDNIE......26

5.1. Podatek od towarów i usług VAT.....26

5.2. Podatek akcyzowy....41

5.3. Podatek od gier losowych i wzajemnych......43

5.4. Cło......43

6. OPŁATY LOKALNE.......47

6.1. Charakterystyka ogólna i rodzaje opłat lokalnych.....47

6.2. Opłata targowa......47

6.3. Opłata miejscowa.....48

6.4. Opłata uzdrowiskowa.....48

6.5. Opłata od posiadania psa.......48

7. PODATEK DOCHODOWY OD OSÓB FIZYCZNYCH PROWADZACYCH DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZA ....49

7.1. Formy opodatkowania działalności gospodarczej w małych przedsiębiorstwach.....49

7.2. Zryczałtowany podatke dochodowy w formie karty podatkowej....50

7.3. Zryczałtowany podatek dochodowy od przychodów ewidencjonowanych.....56

7.4. Ćwiczenia utrwalajace wiadomości.....72

7.5. Opodatkowanie na zasadach ogólnych z zastosowaniem skali podatkowej i według jednolitej 19% stawki....74

7.6. Zasady prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów.....75

7.7. Koszty, przychody, strata.....78

7.8. Uproszczona ewidencja sprzedaży (VAT).....97

7.9. Spis z natury (remanent).....100

7.10. Koszty, przychody, podatek dochodowy.....102

7.11. Rozliczenie roczne z urzędem skarbowymz tytułu podatku dochodowego na formularzu PIT-36L....130

8. PODATEK DOCHODOWY OD OSÓB PRAWNYCH (CIT)....141

8.1. Podmioty podatku dochodowego od osób prawnych i przedmiot opodatkowania.....141

8.2. Rozliczenie roczne osoby prawnej z tytułu podatku dochodowego CIT-8....142

9. PIERWSZE URUCHOMIENIEPROGRAMU RACHMISTRZ GT I REJESTRACJA ZDARZEŃ GOSPODARCZYCH U PODATNIKA VAT, PRZY RYCZAŁCIE OD PRZYCHODÓW EWIDENCJONOWANYCH....149

9.1. Pierwsze uruchomienie programu finansowo-księgowego Rachmistrz Gt i wprowadzenie danych podmiotu, urzędu skarbowego i właściciela....149

9.2. Ewidencja faktur sprzedażyw ewidencji przychodów oraz w rejestrach VAT....161

9.3. Ewidencja faktur zakupu dla potrzeb podatku VAT.....170

9.4. Sporzadzenie i wydrukowanie deklaracji VAT-7, polecenia przelewu podatku VAT oraz podsumowania przychodów i podliczenia VAT......174

10. ĆWICZENIA W EWIDENCJI ZDARZEŃ GOSPODARCZYCH W SYSTEMIE INSERT GT U PODATNIKA VAT, PRZY RYCZAŁCIE EWIDENCJONOWANYM .....185

11. URUCHOMIENIE PROGRAMU RACHMISTRZ GT I REJESTRACJA ZDARZEŃ GOSPODARCZYCH W PODTAKOWEJ KSIĘDZE PRZYCHODÓW I ROZCHODÓW....193

11.1. Uruchomienie programu Rachmistrz Gt i wprowadzenie danych podmiotu, właściciela i urzędu skarbowego....193

11.2. Utworzenie kartoteki środka trwałego, wystawienie dowodu OT i naliczenie amortyzcji środków trwałych.....201

12. URUCHOMIENIE PROGRAMU MIKROGRATYFIKANT GT, AKTUALIZACJA PARAMETRÓW PŁACOWYCH, WPROWADZENIE DANYCH PRACOWNIKA ORAZ SPORZADZENIE DOKUMENTACJI PŁACOWEJ....205

12.1. Pierwsze uruchomienie programu Mikrogratyfikant Gt....205

12.2. Wprowadzenie danych zatrudnionego pracownika i sporzadzenie umowy o pracę....207

12.3. Aktualizacja parametrów płacowych, sporzadzenie i wydrukowanie listy płac oraz zaliczki miesięcznej od wypłat PIT.....211

13. ZAKSIĘGOWANIE DOWODO KSIĘGOWYCH W PROGRAMIE FINANSOWO-KSIĘGOWYM RACHMISTRZ GT......219

13.1. Zaksięfowanie dowodów księgowych w KPiR......223

13.2. Wydrukowanie ewidencji w KPiR oraz rejestrów VAT zakupu i sprzedaży.....232

13.3. Sporzadzenie i wydrukowanie deklaracji dla potrzeb podatku VAT i zaliczki mieisięcznej liniowej PIT.....234

13.4. Sporzadzenie i wydrukowanie podatkowej księgi przychodów i rozchodów z uwzględnieniem remanentów.....239

14. ĆWICZENIA W EWIDECJI ZDARZEŃ GOSPODARCZYCH W PODATKOWEJ KSIĘDZE PRZYCHODÓW I ROZCHODÓW.....247

15. PRZYKŁADOWE ZADANIA DO CZĘŚCI PRAKTYCZNEJ EGZAMINU ZAWODOWEGO POTWIERDZAJACEGO KWALIFIKACJĘ A.35.....255

16. PRZYKŁADOWY ARKUSZ EGZAMINACYJNY  ZAWIERAJACY ZADANIA TESTOWE DO CZĘŚCI PISEMNEJ EGZAMINU ZAWODOWEGO POTWIERDZAJACEGO KWALIFIKACJĘ A.35.....263

SPIS TEŚCI.....271

LITERATURA.....272

 

 

24,00
Dodaj szt.   
PRACOWNIA EKONOMICZNA CZĘŚĆ III. KADRY I PŁACE, OBSŁUGA PROGRAMU KADROWO-PŁACOWEGO GRATYFIKANT GT I PROGRAMU PŁATNIK GT, KWALIFIKACJA A.35
Format B5,str. 344, ISBN 978-83-60045-34-3 oprawa: miękka, klejona grzbietem, okładka kolorowa.

PRACOWNIA EKONOMICZNA CZĘŚĆ III. KADRY I PŁACE, OBSŁUGA PROGRAMU KADROWO-PŁACOWEGO GRATYFIKANT GT I PROGRAMU PŁATNIK GT, KWALIFIKACJA A.35

Stan prawny na 1 sierpnia 2016 roku

Podręcznik z zakresu kadr i płac, obsługi programu kadrowo-płacowego Gratyfikant GT i rozliczeń z ZUS Płatnik jest przeznaczony dla słuchaczy ośrodków kursowych oraz uczniów szkół ekonomicznych o różnych profilach.

W opracowaniu przedstawiono zagadnienia związane z nawiązywaniem stosunku pracy i zawieraniem umów cywilnoprawnych, zasad obliczania wynagrodzenia za czas przepracowany i za czas niewykonywania pracy, sporządzania dokumentacji związanej z przebiegiem pracy pracowników i wypłatą wynagrodzeń. Zawarto w nim również obliczenia niezbędnych podatków i obciążeń wobec Zakładu Ubezpieczeń Społecznych naliczanych od wynagrodzeń pracowników. Autorki zaprezentowały również deklaracje rozliczeniowe z tytułu ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych oraz deklaracje dotyczące podatku dochodowego od osób fizycznych.

Ponadto publikacja zawiera omówione zagadnienia dotyczące oceny efektywności wykorzystania czynnika pracy ludzkiej i wynagrodzeń (np. wskaźnik wzrostu wynagrodzeń, pracochłonność, nominalne wykorzystanie czasu pracy, efektywność wynagrodzeń itd. ) oraz trzy przykładowe zadania do części praktycznej egzaminu zawodowego potwierdzającego kwalifikację A.35 rozwiązane techniką komputerową z wykorzystaniem programów Gratyfikant Gt i Płatnik.

Publikacja została opracowana zgodnie z nową podstawą programową dla zawodu technik ekonomista dla kształcenia w zakresie kwalifikacji A.35 (Planowanie i prowadzenie działalności w organizacji) i stanowi materiał pomocniczy, wspomagający edukację-zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 czerwca 2012 roku w sprawie dopuszczania do użytku w szkole programów wychowania przedszkolnego i programów nauczania oraz dopuszczania do użytku szkolne podręczników (Dz.U. 2012 poz. 752) nie podlega zatwierdzeniu na podstawie art.27.

 

 

 

1. PRAWO PRACY....3

1.1. Zatrudnianie i zwalnianie pracownika......3

1.1.1.Nawiazanie stosunku pracy.....3

1.1.2.Ustanie stosunku pracy, czyli rozwiazanie i wygaśnięcie umowy o pracę (art. 30-41, 52-55 i art. 63-67 K.p.) ....12

1.2. Obowiazki pracodawcy (art 94, 97 K.p.)......19

1.2.1. Podstawowe obowiazki pracodawcy......19

1.2.2. Regulaminy zakładowe.....20

1.2.3.Profilaktyczne badania pracownika w trakcie trwania stosunku pracy (art, 229 K.p.).......26

1.2.4. Wynagrodzenie za pracę i inne świadczenia przysługujace w okresie czasowej niezdolności do pracy (art. 77-93 K.p.)......27

1.2.5. Obowiazki pracodawcy wobec zwalnianych pracowników (art. 97 i art. 99 K.p.).....34

1.2.6. Obowiazki pracodawcy wobec nowozatrudnionych (art. 229 K.p.).....38

1.3. Prawa i obowiazki pracownika.....39

1.3.1. Prawa pracownika.....39

1.3.2. Obowiazki pracownika....62

1.4. Zasady prowadzenia dokumentacji kadrowej (art. 94a K.p.).....64

1.4.1. Akta osobowe pracowników.....64

1.4.2. Inna dokumentacja pracownicza zwiazana ze stosunkiem pracy......72

2. PRAWO CYWILNE......87

2.1.Rodzaje umów cywilnoprawnych.....87

2.2. Charakterystyka umów cywilnoprawnych.......88

2.3. Różnice i podobieństwa między umowami cywilnoprawnymi.....100

3. PŁACE.....104

3.1. Wynagrodzenie za pracę......104

3.1.1. Funkcje i elementy składowe wynagrodzenia......104

3.1.2. Zasadnicze systemy wynagradzania.....105

3.1.3. Dodatek do wynagrodzenia za pracę w godzinach nadliczbowych.....115

3.1.4. Dodatek do wynagrodzenia za pracę w porze nocnej......121

3.1.5. Wysokość wynagrodzenia dla pracownika za część miesiaca.....122

3.2. Ubezpieczenia społeczne, zdrowotne i inne fundusze pozaubezpieczeniowe....123

3.2.1. Obowiazki w zakresie ubezpieczeń społecznych, zdrowotnych i innych funduszy pozaubezpieczeniowych....123

3.2.2. Składki na ubezpieczenia społeczne.....123

3.2.3 Zasady finansowania składek na ubezpieczenia społeczne.....124

3.2.4. Składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe......125

3.2.5. Roczny limit wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe.....126

3.2.6. Składka na ubezpieczenia chorobowe....128

3.2.7. Składka na ubezpieczenia wypadkowe.....129

3.2.8. Składka na ubezpieczenia zdrowotne....132

3.2.9. Składki na Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych i Fundusz Emerytur Pomostowych....134

3.2.10. Terminy opłacania składek ZUS......137

3.3. Podatek dochodowy od osób fizycznych.....138

3.3.1. Podmiot opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych i rozliczenie z Urzędem Skarnbowym...138

3.3.2. Skala podatkowa na 2016 rok......138

3.3.3. Koszty uzyskania przychodu na 2016 rok.....139

3.3.4. Ustalanie zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych......140

3.4. Lista płac......146

3.4.1. Lista płac pracowników.....146

3.4.2. Potracenia w liście płac.....146

3.4.3. Sporzadzenie listy płac....147

3.5. Świadczenia na czas niewykownywania pracy.....156

3.5.1. Świadzcenia chorobowe......156

3.5.2. Wynagrodzenie za czas niezdolności do pracy z powodu choroby.....159

3.5.3. Zasiłki wypłacane z ZUS....178

3.6. Wynagrodzenie za czas urlopu wypoczynkowego....191

3.6.1. Pojęcie urlopu wypoczynkowego.....191

3.6.2. Podstawa wymiaru wynagrodzenia za czas urlopu wypoczynkowego.....191

3.6.3. Obliczanie wynagrodzenia za czas urlopu.......192

3.7. Umowy cywilnoprawne a składki ZUS i podatek dochodowy.....206

3.7.1. Obowiazki wobec ZUS z tytułu umów cywiolnoprawnych.....206

3.7.2. Rozliczenie z Urzędem Skarbowym z tytułu umów o dzieło.....208

3.7.3. Rozliczenie z Urzędem Skarbowym z tytułu umów zlecenie.....210

3.7.4. Koszty uzyskania przychodów z drobnych umów zelcenia.....214

3.7.5. Umowa zlecenia ze studentem.......214

3.8. Obowiazku pracodawcy wobec Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i Urzędu Skarbowego.....222

3.8.1. Zgłoszenie płatnika......222

3.8.2. Zgłoszenie ubezpieczonego.....222

3.8.3. Zgłoszenie wyrejestrowania.....224

3.8.4. Formularze ubezpieczeniowe.....225

3.8.5. Sporzadzanie deklaracji rozliczeniowej ZUS DRA, raportu ZUS RCA i poleceń przelewu składek ubezpieczeń społecznych, zdrowotnych oraz funduszy pozaubezpieczeniowych na rachunek ZUS....228

3.8.6. Sporzadzanie deklaracji PIT-4R i polecenia przelewu zaliczki podatku dochodowego na rachunek organu podatkowego.....233

4. OCENA EFEKTYWNOŚCI WYKORZYSTANIA CZYNNIKA PRACY LUDZKIEJ I WYNAGRODZEŃ.....246

4.1. Wydajność pracy.....246

4.2. Pracochłonność.....250

4.3. Nominalny czas pracy i ocena jego wykorzystania......252

4.4. Wskaźnik wzrostu wynagrodzeń......253

4.5. Produktywność wynagrodzeń......254

4.6. Efektywność wynagrodzeń......256

4.7. Rentowność wynagrodzeń.....257

5. OBSŁUGA PROGRAMU GRATYFIKANT GT.....260

6. OBSŁUGA PROGRAMU PŁATNIK.....307

6.1. Obowiazki pracodawcy w zakresie przekazywania do ZUS dokumentów rozliczeniowych.....307

6.2. Obsługa programu Płatnik krok po kroku......307

SPIS TREŚCI.....343

LITERATURA.....344

27,00
Dodaj szt.   
ZESZYT TESTÓW I ĆWICZEŃ PRZYGOTOWUJĄCYCH DO EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJĘ A.35.
Format B5,str. 240, ISBN 978-83-60045-39-8
oprawa: miękka, klejona grzbietem. Okładka kolorowa.

ZESZYT TESTÓW I ĆWICZEŃ PRZYGOTOWUJĄCYCH DO EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJĘ A.35.

Stan prawny na 1 lipca 2016 roku

Zeszyt testów ćwiczeń przeznaczony jest dla uczniów przygotowujących się do części pisemnej i praktycznej egzaminu potwierdzającego kwalifikację A.35: Planowanie i prowadzenie działalności gospodarczej w organizacji.



Zadania egzaminacyjne opracowane zostały zgodnie ze standardami wymagań egzaminacyjnych oraz zgodnie z przyjętą strukturą egzaminu potwierdzającego kwalifikację A.35. Zbiór prezentuje 26 przykładowych zadań sprawdzających nabyte umiejętności, z jakimi uczeń może spotkać się w czasie egzaminu potwierdzającego kwalifikację A.35. w jego części praktycznej oraz 7 testów składających się z 40 zadań do części ppisemnej egzaminu. Zaproponowane zadania do etapu pisemnego zawierają testy wielokrotnego wyboru.



Publikacja opracowana zgodnie z nową podstawą programową dla zawodu technik ekonomista dla kształcenia w zakresie kwalifikacji A.35 (Planowanie i prowadzenie działalności w organizacji). Stanowi materiał pomocniczy, wspomagający edukację-zgodnie z Rozporzadzeniem MInistra Edukacji Narodowej z dnia 21 czerwca 2012 roku w sprawie dopuszczania do użytku w szkole programów wychowania przedszkolnego i programów nauczania oraz dopuszczania do użytku szkolnego podręczników (Dz.U. 2012 poz. 752)  nie podlega zatwierdzeniu na podstawie art. 27.

1. STRUKTURA EGZAMINU ZAWODOWEGO I WYMAGANIA DLA KWALIFIKACJI A.35.....3

1.1. Struktura egzaminu zawodowego.....3

1.2. Wymagania dla kwalifikacji A.35 (Planowanie i prowadzenie działalności gospodarczej w organizacji).....3

2. CZĘŚĆ PISEMNA EGZAMINU ZAWODOWEGO POTWIERDZAJACEGO KWALIFIKACJĘ A.35.....5

2.1. Przykładowa instrukcja dla zdajacego część pisemna egzaminu.....5

2.2. Testy do części pisemnej egzaminu.....6

3. CZĘŚĆ PRAKTYCZNA EGZAMINU ZAWODOWEGO POTWIERDZAJACEGO KWALIFIKACJĘ A.35......79

3.1. Przykładowa instrukcja dla zdajacego część praktyczna egzaminu........79

3.2. Zadania do części praktycznej egzaminu......80

23,00
Dodaj szt.   
RACHUNKOWOŚĆ FINANSOWA. CZĘŚĆ I. INWESTYCJE KRÓTKOTERMINOWE, ROZRACHUNKI, OBRÓT MATERIAŁOWY KWALIFIKACJA A.36
Format B5, str. 200 ISBN: 978-83-60045-33-6
oprawa: miękka, klejona grzbietem. Okładka kolorowa.

RACHUNKOWOŚĆ FINANSOWA. CZĘŚĆ I. INWESTYCJE KRÓTKOTERMINOWE, ROZRACHUNKI, OBRÓT MATERIAŁOWY KWALIFIKACJA A.36

Stan prawny na 1 stycznia 2016 roku

W podręczniku: „Rachunkowość finansowa. Część I” omówiono w przystępnej formie ewidencję inwestycji krótkoterminowych, rozrachunków i obrotu materiałowego wraz z prezentacją dokumentacji niezbędnej do przeprowadzenia księgowań poszczególnych zdarzeń gospodarczych na kontach księgi głównej oraz na kontach ksiąg pomocniczych. Znajdują się w nim przykłady rozwiązania zadań z wypełnionymi dokumentami księgowymi oraz ćwiczenia do samodzielnego wykonania. Pozwalają one w czasie realizacji tematu na utrwalenie praktycznych umiejętności.

Podsumowaniem ewidencji księgowej przedstawionej w części I „Rachunkowości finansowej" jest test samodzielnej kontroli oraz dwa zadania przygotowujace do egzaminu z kwalifikacji A.36. Zadania dotycza przygotowania dokumentów do księgowania i ich ewidencji. Ponadto zamieszczono w podręczniku wykaz kont księgi głównej, utworzony na potrzeby szkolne, który jest wykorzystywany do dekretacji dowodów księgowych. Kolejność rozdziałów w logicznym porządku ujmuje część materiału do nauczania w kwalifikacji A.36.



Publikacja została opracowana zgodnie z nową podstawą programową dla zawodu technik ekonomista dla kształcenia w zakresie kwalifikacji A.36 (Prowadzenie rachunkowości). Stanowi materiał pomocniczy, wspomagający edukację-zgodnie z Rozporzadzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 czerwca 2012 r. w sprawie dopuszczania do użytku w szkole programów wychowania przedszkolnego i programów nauczania oraz dopuszczania do użytku szkolnego podręczników (Dz.U. 2012 poz. 752), nie podlega zatwierdzeniu na podstawie art. 27.

1. INWESTYCJE KRÓTKOTERMINOWE.....3

1.1. Charakterystyka i wycena inwestycji krótkoterminowych w bilansie.....3

1.2. Rozliczenia pieniężne.....4

1.3. Dokumentacja i ewidencja obrotu gotówkowego.....8

1.4. Dokumentacja i ewidencja obrotu bezgotówkowego.....38

1.5. Ćwiczenia utrwalajace wiadomości.....61

2. ROZRACHUNKI.....65

2.1. Istota, klasyfikacja oraz zasady ewidencji rozrachunków.....65

2.2. Charakterystyka kont rozrachunkowych, dokumentacja i ewidencja na kontach rozrachunkowych.....65

2.3. Odpisy aktualizujace wartość należności.....100

2.4. Wewnatrzwspólnotowe nabycie towarów i wewnatrzwspólnotowa dostawa towarów.....103

2.5. Ćwiczenia utrwalajace wiadomości.....106

3. OBRÓT MATERIAŁOWY.....117

3.1. Dokumentacja i wycena obrotu materiałowego.....117

3.2. Rozliczenie zakupu materiałów.....124

3.3. Rozliczenie zakupu materiałów-wyksięgowanie kosztów zakupu.....130

3.4. Materiały w drodze, dostawy niefakturowane.....136

3.5. Niedobory i nadwyżki w zakupie.....142

3.6. Ewidencja na koncie księgi głównej "Materiały" oraz na kontach księgi pomocniczej.....145

3.7. Reklamacje zakupionych materiałów.....148

3.8. Ewidencja i wycena rozchodu materiałów-według cen rzeczywistych.....158

3.9. Ewidencja i wycena rozchodu materiałów-według stałych cen ewidencyjnych.....162

3.10. Rozliczenie kosztów zakupu materiałów.....168

3.11. Aktualizacja wartości materiałów.....176

3.12. Ewidencja obrotu opakowaniami.....177

3.13. Ćwiczenia utrwalajace wiadomości.....181

3.14. Test samodzielnej kontroli.....196

SPIS TREŚCI, LITERATURA.....200

SZKOLNY WYKAZ KONT KSIĘGI GŁÓWNEJ (SYNTETYCZNYCH).....okładka

18,00
Dodaj szt.   
RACHUNKOWOŚĆ FINANSOWA. CZĘŚĆ II. AKTYWA TRWAŁE, KOSZTY DZIAŁALNOŚCI I ICH ROZLICZENIE, KALKULACJA KOSZTÓW KWALIFIKACJA A.36
Format B5, str. 248, ISBN: 978-83-60045-40-4
oprawa: miękka, klejona grzbietem. Okładka kolorowa.

RACHUNKOWOŚĆ FINANSOWA. CZĘŚĆ II. AKTYWA TRWAŁE, KOSZTY DZIAŁALNOŚCI I ICH ROZLICZENIE, KALKULACJA KOSZTÓW KWALIFIKACJA A.36

Stan prawny na 1 kwietnia 2016 roku

W publikacji „Rachunkowość finansowa. Część II” omówiono pojęcie i klasyfikację aktywów trwałych oraz sposób ich wyceny. Przedstawiono także metody obliczania amortyzacji, ewidencję zmian w stanie i wartości aktywów trwałych na kontach księgi głównej i na kontach ksiąg pomocniczych. Scharakteryzowano koszty i układy ich gromadzenia. Przedstawiono ewidencję i rozliczenie kosztów według różnych wariantów na kontach zespołów 4. i 5. oraz omówiono koszty rozliczane w czasie. Ta część opracowania zawiera omówienie i istotę kalkulacji kosztów, jej rodzajów, metody przeprowadzania oraz przykłady jej sporządzania.



W opracowaniu znajdują się przykłady rozwiazania zadań z wypełnionymi dokumentami księgowymi oraz ćwiczenia do samodzielnego wykonania przez uczniów, które pozwalają w czasie realizacji tematu na utrwalenie praktycznych umiejętności.



Podsumowaniem ewidencji księgowej przedstawionej w części II „Rachunkowość finansowa są trzy testy samodzielnej kontroli. Ponadto zamieszczono w podręczniku wykaz kont księgi głównej utworzony na potrzeby szkolne, który jest wykorzystywany do dekretacji dowodów księgowych. W opracowaniu przyjęto zasadę ewidencjonowania kosztów na kontach układu rodzajowego (zespołu 4.) i funkcjonalnego (zespołu 5.). Jeżeli dane ćwiczenia dotyczy ewidencji kosztów, prowadzonej według jednego z wybranych uproszczonych wariantów tylko na kontach zespołu 4. badź tylko na kontach zespołu 5. to zasada ta podana jest w jego zalożeniach



Kolejność rozdziałów w logicznym porządku ujmuje część materiału do nauczania w zawodach technik ekonomista i technik rachunkowości dla kształcenia w zakresie kwalifikacji A.36 (Prowadzenie rachunkowości).



Publikacja opracowana zgodnie z nową podstawą programową dla zawodu technik ekonomista dla kształcenia w zakresie kwalifikacji A.36 (Prowadzenie rachunkowości). Stanowi materiał pomocniczy, wspomagający edukację-zgodnie z Rozporzadzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 czerwca 2012 roku w sprawie dopuszczania do użytku w szkole programów wychowania przedszkolnego i programów nauczania oraz dopuszczania do użytku szkolnego podręczników (Dz.U. 2012 poz. 752) nie podlega zatwierdzeniu na podstawie art. 27.

1. AKTYWA TRWAŁE.....3

1.1. Aktywa.....3

1.2.Charakterystyka, klasyfikacja i wartość poczatkowa środków trwałych.....3

1.3. Ewidencja na kontach księgi głównej, pomocniczej oraz ewidencja pozabilansowa środków trwałych.....11

1.4. Pojęcie umorzeniai amortyzacji środków trwałych.....15

1.5. Ewidencja zużycia środków trwałych i metody obliczania amortyzacji podatkowej.....17

1.6. Ewidencja zmian w stanie i wartości środków trwałych.....29

1.7. Ćwiczenia utrwalajace wiadomości.....77

1.8. Przykład prowadzenia tabeli amortyzacyjnej.....82

1.9. Wartości niematerialne i prawne.....86

1.10. Długoterminowe należności.....93

1.11. Inwestycje długoterminowe.....104

1.12. Aktualizacja wartości inwestycji długoterminowych.....106

1.13. Ćwiczenia utrwalajace wiadomości.....114

1.14. Test samodzielnej kontroli nr.1.....116

2. EWIDENCJA I ROZLICZENIE KOSZTÓW DZIAŁALNOŚCI PODSTAWOWEJ.....116

2.1. Pojęcie, klasyfikacja i układy gromadzenia kosztów.....116

2.2. Ogólne zasady rachunku kosztów.....119

2.3. Ewidencja i rozliczanie podstawowych rodzajów kosztów na kontach zespołu 4 i 5.....121

2.4.Ewidencja rozliczeń międzyokresowych kosztów.....147

2.5. Rozliczenie kosztów układu funkcjolanego.....155

2.6. Ćwiczenia utrwalajace wiadomości.....169

2.7. Ewidencja kosztów tylko na kontach układu rodzajowego i ich rozliczenie.....175

2.8. Ewidencja kosztów tylko na kontach układu funkcjonalnego i ich rozliczenie.....177

2.9. Test samodzielnej kontroli nr 2.....185

3. KALKULACJA KOSZTÓW.....187

3.1. Istota kalkulacji kosztów.....187

3.2. Rodzaje kalkulacji.....188

3.3. Ewidencja rozliczenia kosztów działolności podstawowej.....188

3.4. Matody kalkulacji.....193

3.5. Kalkulacja podziałowa prosta.....194

3.6. Kalkulacja podziałowa ze współczynnikami.....211

3.7. Kalkulacja doliczeniowa.....227

3.8. Ćwiczenia utrwalajace wiadomości.....237

3.9. Test samodzielnej kontroli nr 3.....246

SPIS TREŚCI, LITERATURA......248

SZKOLNY WYKAZ KONT KSIĘGI GŁÓWNEJ (SYNTETYCZNYCH).....okładka

 

22,00
Dodaj szt.   
RACHUNKOWOŚĆ FINANSOWA. CZĘŚĆ III. PRODUKTY PRACY I ICH SPRZEDAŻ, OBRÓT TOWAROWY, INWENTARYZACJA, ŹRÓDŁA FINANSOWANIA ZASOBÓW MAJĄTKOWYCH, POZOSTAŁA DZIAŁALNOŚĆ OPERACYJNA, DZIAŁALNOŚĆ FINANSOWA, WYNIK FINANSOWY, KWALIFIKACJA A.36
Format B5, str. 280, ISBN: 978-83-60045-43-5
oprawa: miękka, klejona grzbietem. Okładka kolorowa.

RACHUNKOWOŚĆ FINANSOWA. CZĘŚĆ III. PRODUKTY PRACY I ICH SPRZEDAŻ, OBRÓT TOWAROWY, INWENTARYZACJA, ŹRÓDŁA FINANSOWANIA ZASOBÓW MAJĄTKOWYCH, POZOSTAŁA DZIAŁALNOŚĆ OPERACYJNA, DZIAŁALNOŚĆ FINANSOWA, WYNIK FINANSOWY, KWALIFIKACJA A.36

Stan prawny na 1 kwietnia 2016 roku

W podręczniku Rachunkowość finansowa część III omówiono ewidencję obrotu produktami pracy, towarami w jednostkach handlu hurtowego i detalicznego oraz cel, metody przeprowadzania inwentaryzacji, ewidencję rozliczenia ujawnionych różnic inwentaryzacyjnych wraz z dokumentacją inwentaryzacji. Publikacja zawiera charakterystykę i ewidencję źródeł finansowania zasobów majątkowych, pozostałych przychodów i kosztów operacyjnych, przychodów i kosztów finansowych oraz rozliczeń międzyokresowych przychodów. Scharakteryzowano w niej wynik finansowy, omówiono metody jego ustalania. Przedstawiono zasady ustalania kwoty podatku dochodowego, zmiany stanu produktów oraz rozliczania wyniku finansowego. Opracowanie zawiera cztery testy samodzielnej kontroli podsumowujące omówiony materiał.



Ponadto zamieszczono w podręczniku wykaz kont księgi głównej utworzony na potrzeby szkolne, który jest wykorzystywany do dekretacji dowodów księgowych.



Kolejność rozdziałów w logicznym porządku ujmuje część materiału do nauczania w zawodach technik ekonomista i technik rachunkowości dla kształcenia w zakresie kwalifikacji A.36 (Prowadzenie rachunkowości),



Publikacja opracowana zgodnie z nową podstawą programową dla zawodu technik ekonomista dla kształcenia w zakresie kwalifikacji A.36 (Prowadzenie rachunkowości). Stanowi materiał pomocniczy, wspomagający edukację-zgodnie z Rozporzadzeniem Ministra Edukacji Norodowej z dnia 21 czerwca 2012 roku w sprawie dopuszczania do użytku w szkole programów wychowania przedszkolnego i programów nauczania oraz dopuszczania do użytku szkolnego podręczników (Dz.U. 2012 poz. 752) nie podlega zatwierdzeniu na podstawie art. 27.

1. PRODUKTY PRACY I ICH SPRZEDAŻ.....3

1.1. Produkty pracy.....3

1.2. Dokumentacja obrotu wyrobami gotowymi.....3

1.3. Ewidencja obrotu wyrobami gotowymi.....3

1.4. Struktura ceny sprzedaży.....24

1.5. Pojęcie, dokumentacja oraz ewidencja sprzedaży wyrobów gotowych.....28

1.6. Ewidencja i dokumentacja reklamacji wyrobów gotowych.....39

1.7. Ewidencja sprzedaży wyrobów gotowych opodatkowanych podatkiem akcyzowym.....47

1.8. Działalność usługowa.....50

1.9. Aktualizacja wartości wyrobów gotowych.....54

1.10. Ćwiczenia utrwalajace wiadomości.....55

1.11. Test samodzialnej kontroli nr 1.....65

2. OBRÓT TOWAROWY.....67

2.1. Pojęcie towarów i obrotu towarowego.....67

2.2. Szczeble obrotu towarowego.....67

2.3. Ceny i marże stosowane w obrocie towarowym.....67

2.4. Zasady ewidencji obrotu towarowego.....70

2.5. Ewidencja obrotu towarowego w hurcie.....72

2.6. Ewidencja obrotu towarowego w jednostkach handlu detalicznego.....83

2.7. Import i eksport towarów.....97

2.8. Ewidencja reklamacji.....102

2.9. Aktualizacja wartości towarów.....107

2.10. Ćwiczenia utrwalajace wiadomości.....111

2.11. Test samodzielnej kontroli nr 2.....118

3. INWENTARYZACJA.....120

3.1. Cel i metody przeprowadzania inwentaryzacji.....120

3.2. Rodzaje inwantaryzacji.....121

3.3. Zasady określajace prawidłowe przeprowadzenie inwentaryzacji.....121

3.4. Różniece inwentaryzacyjne.....122

3.5. Ewidencja ujawnionych różnic inwentaryzacyjnych.....123

3.6. Ewidencja i rozliczanie nadwyżek.....134

3.7. Ewidencja i rozliczanie niedoborów niezawinionych.....140

3.8. Ewidencja i rozliczanie niedoborów zawinionych bezspornych.....144

3.9. Ewidencja i rozliczanie roszczeń spornych.....147

3.10. Dokumantacja inwentaryzacji.....153

3.11. Ćwiczenia utrwalajace wiadomości.....162

3.12. Test samodzielnej kontroli nr 3.....168

4. ŹRÓDŁA FINANSOWANIA ZASOBÓW MAJATKOWYCH.....170

4.1. Istota i klasyfikacja kapitałów (funduszy) własnych.....170

4.2. Tworzenie i wykorzystanie kapitałów (funduszy) własnychw różnych jednostkach.....171

4.3. Istota i klasyfikacja zobowiazań i rezerw na zabowiazania.....182

4.4. Ewidencja wybranych zobowiazań.....182

5. POZOSTAŁA DZIAŁALNOŚĆ OPERACYJNA I DZIAŁALNOŚĆ FINANSOWA.....202

5.1. Pozostała działalność operacyjna.....202

5.2. Działalność finansowa.....211

6. WYNIK FINANSOWY.....217

6.1. Pojęcie wyniku finansowego.....217

6.2. Podatek dochodowy.....217

6.3. Ustalenie wyniku finansowego.....235

6.4. Ćwiczenia utrwalajace wiadomości.....267

6.5. Rozliczenie wyniku finansowego.....271

6.6. Test samodzielnej kontroli nr 4.....277

SPIS TREŚCI, LITERATURA.....280

SZKOLNY WYKAZ KONT KSIĘGI GŁÓWNEJ (SYNTETYCZNYCH).....okładka

24,00
Dodaj szt.   
BIURO RACHUNKOWE, DOKUMENTACJA KSIĘGOWA, SPRAWOZDAWCZOŚĆ I ANALIZA FINANSOWA, EWIDENCJA KSIĘGOWA W PROGRAMIE FINANSOWO-KSIĘGOWYM REWIZOR GT,  KWALIFIKACJA A.36.
Format B5, str. 288, ISBN 978-83-60045-36-7
oprawa: miękka, klejona grzbietem. Okładka kolorowa.

BIURO RACHUNKOWE, DOKUMENTACJA KSIĘGOWA, SPRAWOZDAWCZOŚĆ I ANALIZA FINANSOWA, EWIDENCJA KSIĘGOWA W PROGRAMIE FINANSOWO-KSIĘGOWYM REWIZOR GT, KWALIFIKACJA A.36.

Stan prawny na 1 maja 2016 roku

Podręcznik „Biuro rachunkowe” jest przeznaczony dla słuchaczy ośrodków kursowych i uczniów szkół ekonomicznych o różnych profilach.



W opracowaniu przedstawiono cechy i klasyfikację dowodów księgowych oraz omówiono zasady dokumentowania operacji

gospodarczych i wyjaśniono zasady sporządzania dowodów księgowych. Przedstawiono elementy dowodu księgowego oraz zasady poprawiania błędów w dowodach księgowych.
Podręcznik uczy umiejętności związanych z przygotowaniem dowodów do księgowania i omawia zasady archiwizowania dokumentów. Ponadto zawarto w nim treści dotyczace przygotowania analiz finansowych, rozróżniania jej metod stosowania wskaźników analizy finansowej oraz sposoby oceny sytuacji majatkowej i finansowej firmy. Treści teoretyczne zostały wsparte rozwiązanymi przykładami i ćwiczeniami do samodzielnego wykonania, z wykorzystaniem programu finansowo-księgowego Rewizor GT. Na okładce podręcznika zamieszczono wykaz kont księgi głównej utworzony na potrzeby szkolne, który jest wykorzystywany do dekretacji dowodów księgowych.
Publikacja opracowana zgodnie z nową podstawą programową dla zawodu technik ekonomista dla kształcenia w zakresie kwalifikacji A.36 (Prowadzenie rachunkowości). Stanowi materiał pomocniczy, wspomagający edukację-zgodnie z Rozporzadzeniem MInistra Edukacji Narodowej a dnia 21 czerwca 2012 roku w sprawie dopuszczania do użytku w szkole programów wychowania przedszkolnego i programów nauczania oraz dopuszczania do użytku szkolnego podręczników (Dz.U. 2012 poz. 752) nie podlega zatwierdzeniu na podstawie art.27.

1. POJĘCIE, ZAKRES I CECHY RACHUNKOWOŚCI.....3

2. DOKUMENTACJA KSIĘGOWA .....4


2.1. Pojęcie dokumentu księgowego.....4

2.2. Elementy dowodu księgowego.....4

2.3. Zadania dokumentacji księgowej.....4

2.4. Klasyfikacja dokumentów księgowych.....4

2.5. Dowody księgowe na stanowisku pracy księgowego.....5

2.6. Obieg, przygotowanie dowodów księgowych do ujęcia w księgach rachunkowych oraz ich archwizowanie.....13

2.7. Poprawa błędów w dokumentach księgowych.....21

2.8. Ćwiczenia utrwalajace wiadomości.....25

3.SPRAWOZDAWCZOŚĆ FINANSOWA .....37

3.1. Elementy sprawozdania finansowego.....37

3.2. Uproszczona sprawozdawczość finansowa według znowelizowanej ustawy o rachunkowości.....38

3.3. Zasady prawidłowej (nadrzędne) rachunkowości.....40

3.4. Wycena pozycji bilansu.....43

3.5. Bilan ruchu.....56

3.6. Rachunek zysków i strat.....58

3.7. Uproszczone rachunki zysków i strat dla jednostek mikro i małych.....70

3.8. Informacja dodatkowa.....74

3.9. Zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym.....75

3.10. Rachunek przepływów pieniężnych.....75

4. ANALIZA FINANSOWA.....84

4.1. Strony zainteresowane sytuacja finansowa i majatkowa firmy.....84

4.2. Istota analizy finansowej.....84

4.3. Analiza pionowa i pozioma bilansu.....85

4.4. Analiza wskaźnikowa .....91

4.5. Ćwiczenia utrwalajace wiadomości.....113

5. ĆWICZENIA PODSUMOWUJACE WIADOMOŚCI.....117

6. OBSŁUGA PROGRAMU FINANSOWO-KSIĘGOWEGO REWIZOR GT.....142

7. PRZYKŁADOWE ZADANIA DO CZĘŚCI PRAKTYCZNEJ EGZAMINU ZAWODOWEGO POTWIERDZAJACEGO KWALIFIKACJĘ A.36.....273

SPIS TREŚCI.....287

LITERATURA.....288

 

 

23,00
Dodaj szt.   
ZESZYT TESTÓW I ĆWICZEŃ PRZYGOTOWUJĄCYCH DO EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJĘ A.36.
Format B5,str. 256, ISBN 978-83-60045-51-0
oprawa: miękka, klejona grzbietem. Okładka kolorowa

ZESZYT TESTÓW I ĆWICZEŃ PRZYGOTOWUJĄCYCH DO EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJĘ A.36.

Stan prawny na 1 czerwca 2016 roku

Zeszyt testów i ćwiczeń przeznaczony jest dla uczniów przygotowujących się do części pisemnej i praktycznej egzaminu potwierdzającego kwalifikację A.36: Prowadzenie rachunkowości.

Zadania egzaminacyjne opracowane zostały zgodnie ze standardami wymagań egzaminacyjnych oraz zgodnie z przyjętą strukturą egzaminu potwierdzającego kwalifikację A.36. Zbiór zawiera 25 przykładowych zadań sprawdzajacych nabyte umiejętności, z jakimi uczeń może spotkać się w czasie egzaminu potwierdzajacego kwalifikację A.36  w jego części praktycznej oraz 6 testów składajacych się z 40 zadań przygotowujacych do części pisemnaj egzaminu. Zaproponowane zadania do etapu pisemnego zawieraja testy wielokrotnego wyboru.


Publikacja opracowana zgodnie z nową podstawą programową dla zawodu technik ekonomista dla kształcenia w zakresie kwalifikacji A.36 (Prowadzenie rachunkowości). Stanowi materiał pomocniczy, wspomagający edukację- zgodnie z Rozporzadzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 czerwca 2012 roku w sprawie dopuszczania do użytku w szkole programów wychowania przedszkolnego i programów nauczania oraz dopuszczania do użytku szkolnego podręczników (Dz.U. 2012 poz. 752) nie podlega zatwierdzeniu na podstawie art. 27.

1. STRUKTURA EGZAMINU ZAWODOWEGO I WYMAGANIA DLA KWALIFIKACJI A.36 (PROWADZENIE RACHUNKOWOŚCI).....3

1.1. Struktura egzaminu zawodowego.....3

1.2. Wymagania dla kwalifikacji A.36 (Prowadzenie rachunkowości).....4

2. CZĘŚĆ PISEMNA EGZAMINU ZAWODOWEGO POTWIERDZAJACEGO KWALIFIKACJĘ A.36.....5

2.1. Przykładowa instrukcja dla zdajacego część pisemna egzaminu......5

2.2. Zadania do części pisemnej egzaminu potwierdzajacego kwalifikację A.36.....6

3.CZĘŚĆ PRAKTYCZNA EGZAMINU ZAWODOWEGO POTWIERDZAJACEGO KWALIFIKACJĘ A.36.....66

3.1. Przykładowa instrukcja dla zdajacego część praktyczna egzaminu.....66

3.2. Zadania do części praktycznej egzaminu potwierdzajacego kwalifikację A.36.....67

SPIS TREŚCI I LITERATURA.....okładka

 

 

 

23,00
Dodaj szt.   
ZASADY RACHUNKOWOŚCI FINANSOWEJ KWALIFIKACJA A.36.
Format B5, str. 216, ISBN: 978-83-600045-31-2
oprawa: miękka, klejona grzbietem. Okładka kolorowa.

ZASADY RACHUNKOWOŚCI FINANSOWEJ KWALIFIKACJA A.36.

Stan prawny na 1 sierpnia 2016 roku

Podręcznik: „Zasady rachunkowości finansowej” omawia istotę i podstawowe funkcje rachunkowości. Przedstawiono w nim klasyfikację zasobów majątkowych oraz źródeł ich pochodzenia. Omówiono w nim bilans jednostki gospodarczej, podział i funkcjonowanie kont bilansowych wraz ze sposobem poprawy błędów księgowych oraz zasady łączenia i dzielenia kont. Podane zostały zasady funkcjonowania kont niebilansowych, omówiono pojęcie wyniku finansowego i metody jego ustalania oraz ewidencji na kontach ksiąg pomocniczych. Ponadto ujęto w podręczniku wykaz kont księgi głównej utworzony na potrzeby szkolne, który jest wykorzystywany do dekretacji dowodów księgowych. Znajdują się w nim przykłady rozwiązania zadań wraz z wypełnionymi dokumentami księgowymi oraz ćwiczenia do samodzielnego wykonania, które pozwalają na utrwalenie praktycznych umiejętności w czasie realizacji tematu.



Kolejność rozdziałów w logicznym porządku ujmuje materiał do nauczania w kwalifikacji A.36.



Publikacja opracowana zgodnie z nową podstawą programową dla zawodu technik ekonomista dla kształcenia w zakresie kwalifikacji A.36 (Prowadzenie rachunkowości). Stanowi materiał pomocniczy, wspomagający edukację-zgodnie z Rozporzadzeniem Ministra Edukacji Narodowej  z dnia 21 czerwca 2012 roku w sprawie dopuszczania do użytku w szkole programów wychowania przedszkolnego i programów nauczania oraz dopuszczania do użytku szkolnego podręczników (Dz.U. 2012 poz. 752) nie podlega zatwierdzeniu na podstawie art. 27.

1. POJĘCIE I FUNKCJE RACHUNKOWOŚCI.....3

2. ORGANIZACJA RACHUNKOWOŚCI W PRZEDSIĘBIORSTWIE.....4

2.1. Jednostki zobowiazane do prowadzenia ksiag rachunkowych.....4

2.2. Organizacja działu rachunkowości.....4

2.3. Zakładowy plan kont.....5

2.4. Odpowiedzialność za rachunkowość jednostki.....6

3. CHARAKTERYSTYKA ZASOBÓW MAJATKOWYCH I ŹRÓDEŁ ICH POCHODZENIA.....7

3.1. Zasoby majatkowe-aktywa.....7

3.2. Źródła pochodzenia zasobów majatkowych-pasywa.....17

3.3. Bilans.....23

3.4. Operacje gospodarcze i ich wpływ na bilans.....30

4. ZADANIA I FUNKCJONOWANIE KONT BILANSOWYCH.....37

4.1. Ogólna charakteryustyka konta.....37

4.2. Układ graficzny konta.....40

4.3. Zasady funkcjonowania kont bilansowych.....41

4.4. Rejestracja operacji gospodarczych.....42

4.5. Cykl czynności: od bilansu poczatkowego do bilansu końcowego.....46

4.6. Treść ekonomiczna sald....57

5. POPRAWIANIE BŁĘDNYCH ZAPISÓW NA KONTACH....66

6. ŁACZENIE I DZIELENIE KONT KSIĘGI GŁÓWNEJ.....74

6.1. Łaczenie kont.....74

6.2. POdzielność kont.....75

7. TEST SAMODZIELNEJ KONTROLI NR 1.....79

8. ZASADY FUNKCJONOWANIE KONT WYNIKOWYCH.....82

8.1. Charakterystyka kosztów.....82

8.2 Ewidencja kosztów działalności operacyjnej.....83

8.3. Rozliczanie kosztów produkcji.....119

8.4. Ewidencja zakupów w jednostkach będacych podatnikami VAT.....126

8.5. Charakterystyka przychodów.....132

8.6. Ewidencja sprzedażyw jednostkach będacych podatnikami VAT.....133

8.7. Rozliczenie z tytułu podatku od towarów i usług-podatku VAT.....141

8.8. Ewidencja sprzedaży materiałów.....147

8.9. Ewidencja pozostałych przychodów i kosztów operacyjnych.....149

8.10. Ewidencja przychodów i kosztów finansowych......155

9. WYNIK FINANSOWY.....167

9.1. Pojęcie wyniku finansowego.....167

9.2. Podatek dochodowy.....167

9.3. Metoda statystyczna (nieksięgowa) ustalania wyniku finansowego.....167

9.4. Metoda księgowa ustalania wyniku finansowego.....173

10. KONTA KSIAG POMOCNICZYCH.....184

10.1. Zadania i funkcjonowanie kont ksiag pomocniczych.....184

10.2. Klasyfikacja kont księgowych-podsumowanie.....195

11. EWIDENCJA OPERACJI BILANSOWYCH I WYNIKOWYCH-ĆWICZENIA.....196

12. TEST SAMODZIELNEJ KONTROLI NR 2.....210

SPIS TREŚCI, LITERATURA.....216

SZKOLNY WYKAZ KONT KSIĘGI GŁÓWNEJ (SYNTETYCZNYCH).....okładka

 

18,00
Dodaj szt.   
ROZLICZANIE WYNAGRODZEŃ I DANIN PUBLICZNYCH. CZĘŚĆ I. KWALIFIKACJA A.65
Format B5, str. , ISBN: 978-83-60045-49-7
oprawa: miękka, klejona grzbietem. Okładka kolorowa.

ROZLICZANIE WYNAGRODZEŃ I DANIN PUBLICZNYCH. CZĘŚĆ I. KWALIFIKACJA A.65

Aktualne wydanie na rok szkolny 2016/2017 dostępne od 30 września 2016 (data może nieznacznie ulec zmianie)

Część pierwsza podręcznika z zakresu rozliczenia wynagrodzeń i danin publicznych jest przeznaczona dla słuchaczy ośrodków kursowych oraz szkół ekonomicznych kształtujących się z zakresu kwalifikacji A.65. W opracowaniu przedstawiono zagadnienia związane z nawiązaniem i rozwiązaniem stosunku pracy, z zawieraniem umów cywilnoprawnych oraz zasady obliczania wynagrodzenia za czas przepracowany i za czas niewykonania pracy, sporządzania dokumentacji związanej z przebiegiem pracy pracowników. Zawarto w nim również zasady wypłaty świadczeń społecznych, socjalnych i pozostałych przysługujących pracownikom oraz obliczenia niezbędnych podatków i zobowiązań wobec Zakładu Ubezpieczeń Społecznych naliczanych od wynagrodzeń pracowników.


W publikacji przedstawiono klasyfikację podatków oraz omówiono podatki bezpośrednie i pośrednie. Omówiono formy opodatkowania i ewidencji działalności gospodarczej w małych przedsiębiorstwach. Wyjaśniono zasady opodatkowania osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą w formie karty podatkowej, przy ryczałcie ewidencjonowanym, na zasadach ogólnych według skali podatkowej i podatkiem liniowym.


Przedstawiono ewidencję dokumentów w księdze przychodów, w podatkowej księdze przychodów i rozchodów oraz wyjaśniono zasady sporządzania dokumentacji osobowej i płacowej pracowników.


Omówiono rejestry zakupów i sprzedaży VAT, deklarację VAT-7, ewidencję wyposażenia, środków trwałych oraz inne urządzenia uzupełniające prowadzone przy opodatkowaniu osób fizycznych i prawnych. Przestawiono schemat obliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych i prawnych.

30,00
Dodaj szt.   
ROZLICZANIE WYNAGRODZEŃ I DANIN PUBLICZNYCH, CZĘŚĆ II. DOKUMENTACJA DOTYCZĄCA ROZLICZEŃ Z ZUS, OBSŁUGA PROGRAMÓW : GRATYFIKANT GT, PŁATNIK. TESTY I ĆWICZENIA PRZYGOTOWUJĄCE DO EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJĘ A.65
Format B5, str. 319, ISBN: 978-83-60045-57-2
oprawa: miękka, klejona grzbietem. Okładka kolorowa.

ROZLICZANIE WYNAGRODZEŃ I DANIN PUBLICZNYCH, CZĘŚĆ II. DOKUMENTACJA DOTYCZĄCA ROZLICZEŃ Z ZUS, OBSŁUGA PROGRAMÓW : GRATYFIKANT GT, PŁATNIK. TESTY I ĆWICZENIA PRZYGOTOWUJĄCE DO EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJĘ A.65

Stan prawny na 30 listopada 2015 roku

Część druga podręcznika z zakresu rozliczania wynagrodzeń i danin publicznych jest przeznaczona dla słuchaczy ośrodków kursowych oraz uczniów szkół ekonomicznych przygotowujących się do egzaminu potwierdzającego kwalifikację A.65 (Wynagrodzenia i daniny publiczne). Publikacja jest dostosowana do nowego programu nauczania zawodowego dla kwalifikacji A.65. Może być również wykorzystana do samodzielnej nauki.
W opracowaniu omówiono zadania wobec Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, zasady zgłaszania w ZUS płatników składek będących osobami fizycznymi i podlegających wpisowi do KRS jako rozpoczynający prowadzenie działalności gospodarczej. Przedstawiono dokumenty zgłoszeniowe ubezpieczonych w ZUS, dotyczące wyrejestrowania ubezpieczonych oraz dokumenty rozliczeniowe składane w ZUS za każdy miesiąc.
Publikacja zawiera dwa zadania egzaminacyjne, rozwiązane techniką komputerową z wykorzystaniem programów Gratyfikant GT i Płatnik. Ponadto 6 przykładowych arkuszy egzaminacyjnych do części pisemnej egzaminu i 13 arkuszy do części praktycznej egzaminu.

 

Publikacja została opracowana zgodnie z nową podstawą programową  dla kształcenia w zakresie kwalifikacji A.65  i stanowi materiał pomocniczy , wspomagający edukację-zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 czerwca 2012 roku  w sprawie dopuszczania do użytku w szkole programów wychowania przedszkolnego i programów nauczania oraz dopuszczania do użytku szkolnego podręczników (Dz.U. 2012 poz. 752) nie podlega zatwierdzeniu na podstawie art. 27.

1. DOKUMENTACJA DOTYCZACA ROZLICZEŃ Z ZAKŁADEM UBEZPIECZEŃ SPOŁECZNYCH....3

1.1. Zadania Zakładu Ubezpieczeń Społecznych....3

1.2. Płatnicy składek.....4

1.3. Obowiazki płatników składek wobec Zakładu Ubezpieczen Społecznych....4

2. OBSŁUGA PROGRAMU GRATYFIKANT GT....76

3. OBSŁUGA PROGRAMU PŁATNIK.....109

3.1. Obowiazki pracodawcy w zakresie przekazywania do ZUS dokumentów rozliczeniowych.....109

3.2. Osługa programu Płatnik krok po kroku.....109

4. STRUKTURA EGZAMINU ZAWODOWEGO I WYMAGANIA DLA KWALIFIKACJI A.65.....143

4.1. Struktura egzaminu zawodowego.....143

4.2. Wymagania dla kwalifikacji A.65.....144

5. CZĘŚĆ PISEMNA EGZAMINU ZAWODOWEGO POTWIERDZAJACEGO KWALIFIKACJĘ A.65.....145

5.1. Przykładowa instrukcja dla zdajacego część pisemna egzaminu.....145

5.2. Przykładowe arkusze egzaminacyjne do części pisemnej egzaminu.....146

6. CZĘŚĆ PRAKTYCZNA EGZAMINU ZAWODOWEGO POTWIERDZAJACEGO KWALIFIKACJĘ A.65.....213

6.1. Przykładowa instrukcja dla zdajacego część praktyczna egzaminu.....213

6.2. Przykładowe arkusze egzaminacyjne do części praktycznej egzaminu.....214

SPIS TREŚCI, LITERATURA......319

30,00
Dodaj szt.   
RYCZAŁT, KARTA PODATKOWA, PODATKOWA KSIĘGA PRZYCHODÓW I ROZCHODÓW. ĆWICZENIA.
Format B5,str. 184, ISBN: 978-83-921061-3-5

oprawa: miękka, klejona grzbietem. Okładka kolorowa.

RYCZAŁT, KARTA PODATKOWA, PODATKOWA KSIĘGA PRZYCHODÓW I ROZCHODÓW. ĆWICZENIA.

Aktualne wydanie na rok szkolny 2016/2017 dostępne od 15 września 2016 (data może nieznacznie ulec zmianie)

Ćwiczenia z zakresu rozliczeń podatkowych na zasadach ogólnych, ryczałtu i karty podatkowej przeznaczone są dla uczestników ośrodków kursowych, uczniów i słuchaczy szkół ekonomicznych o różnych profilach.
W opracowaniu omówiono procedurę zakładania jednoosobowej działalności gospodarczej, formy opodatkowania i ewidencji działalności gospodarczej w małych przedsiębiorstwach.
Wyjaśniono zasady opodatkowania w formie karty podatkowej, na zasadach ogólnych i przy ryczałcie ewidencjonowanym.
Przedstawiono ewidencję dokumentów w księdze przychodów i w podatkowej księdze przychodów i rozchodów.
Omówiono rejestry zakupów i sprzedaży VAT, ewidencję wyposażenia, środków trwałych, samochodu osobowego wykorzystywanego w działalności gospodarczej oraz inne urządzenia uzupełniające, prowadzone przy opodatkowaniu na zasadach ogólnych i przy ryczałcie ewidencjonowanym.
Przedstawiono kalkulację ceny sprzedaży towarów oraz schemat obliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych, w tym także wypełnione formularze rozliczeniowe deklaracji z ZUS - DRA i z Urzędem Skarbowym PIT 36L oraz VAT-7.
Opracowanie zawiera dwa testy samodzielnej kontroli, podsumowujące omówiony materiał.
Ćwiczenia z ryczałtu, karty podatkowej i podatkowej księgi przychodów i rozchodów nie podlegają procedurze zatwierdzenia przez Ministra Edukacji Narodowej

20,00
Dodaj szt.   
TECHNOLOGIE INFORMATYCZNE W RACHUNKOWOŚCI, RACHMISTRZ GT, SUBIEKT GT, REWIZOR GT, MIKROGRATYFIKANT GT
Format B5, Stron 218, ISBN: 978-83-60045-14-5
oprawa: miękka, klejona grzbietem. Okładka kolorowa.

TECHNOLOGIE INFORMATYCZNE W RACHUNKOWOŚCI, RACHMISTRZ GT, SUBIEKT GT, REWIZOR GT, MIKROGRATYFIKANT GT

Stan prawny na 1 stycznia 2014 roku

Ćwiczenia z Technologii informatycznych w rachunkowości przeznaczono dla uczestników ośrodków kursowych oraz uczniów szkół ekonomicznych. Napisane są jasnym językiem. Materiał do ćwiczeń opracowano ciekawie i bardzo przystępnie.

W publikacji zamieszczono przykłady i ich rozwiązania z wykorzystaniem programów linii InsERT GT. Opracowanie zawiera również ćwiczenia do samodzielnego wykonania techniką komputerową w celu sprawdzenia nabytych umiejętności. Podręcznik dotyczy zarówno uproszczonych form rachunkowości (ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, podatkowa księga przychodów i rozchodów), jak i ewidencji w księgach rachunkowych.

Przykłady rozwijają umiejętności, w zakresie m.in.:

• uruchomienia programów linii InsERT GT,

• wprowadzania danych podmiotu, właścicieli, urzędu

skarbowego, pracownika, kontrahentów, środków trwałych i towarów w programach: Rachmistrz GT, Subiekt GT,

i Rewizor GT,

• sporządzania dokumentacji: sprzedaży, magazynowej, środków trwałych, płacowej i obrotu pieniężnego,

• tworzenia pieczęci księgowych, schematów importu i dekretacji,

• ewidencji dokumentów księgowych w podatkowej księdze przychodów i rozchodów, w księdze przychodów oraz w księdze rachunkowej,

• wprowadzania faktur do rejestrów VAT zakupu i sprzedaży,

• importu dokumentów z programu magazynowego Subiekt GT i płacowego mikroGratyfikant GT do programu finansowo-księgowego Rachmistrz GT,

• sporządzania i drukowania deklaracji podatkowych, zestawień obrotów i sald, dziennika księgowań i bilansu zamknięcia.

Ćwiczenia z technologii informatycznych w rachunkowości nie podlegają procedurze zatwierdzenia przez Ministra Edukacji Narodowej.

1. PIERWSZE URUCHOMIENIE PROGRAMU SUBIEKT GT, USTAWIENIE PARALETRÓW PROGRAMU, WPROWADZENIE PODSTAWOWYCH DANYCH I WYSTAWIENIE FAKTUR VAT SPRZEDAŻY....4

1.1. Pierwsze uruchomienie programu Subiekt GT.....5

1.2. Wprowadzenie danych i ustawienie parametrów programu.....6

1.3. Wystawienie i wydrukowanie faktur sprzedaży.....9

2. PIERWSZE URUCHOMIENIE PROGRAMU RACHMISTRZ GT I REJESTRACJA ZDARZEŃ GOSPODARCZYCH U PODATNIKA VAT, PRZY RYCZAŁCIE OD PRZYCHODÓW EWIDENCJONOWANYCH...15

2.1. Pierwsze uruchomienie programu Rachmistrz GT i wprowadzenie danych dodatkowych podmioty, urzędu skarbowego i właściciela....16

2.2. Ewidencja faktur sprzedaży w ewidencji przychodów oraz w rejestrach VAT.....24

2.3. Ewidencja faktur zakupu dla potrzeb podatku VAT.....32

2.4. Sporzadzenie i wydrukowanie deklaracji VAT-7, polecenia przelewu podatku VAT oraz podsumowania przychodów i i podliczenia VAT.....36

3. ĆWICZENIA W SPORZADZANIU FAKTUR  I W EWIDENCJI ZDARZEŃ GOSPODARCZYCH  W SYSTEMIE INSERT GT U PODATNIKA VAT, PRZY RYCZAŁCIE EWIDENCJONOWANYM.....44

4. URUCHOMIENIE PROGRAMU RACHMISTRZ GT, USTAWIENIE PARAMETRÓW PROGRAMU, WPROWADZENIE DANYCH I WYSTAWIENIE DOWODU OT.....55

4.1. Uruchomienie programu i wprowadzenie danych.....56

4.2. Utworzenie katroteki środka trwałego, wystawienie dowodu OT i naliczenie amortyzacji środków trwałych....62

5. URUCHOMIENIE PROGRAMU SUBIEKT GT I SPORZADZENIE DOKUMENTÓW OBROTU MAGAZYNOWEGO, PIENIĘŻNEGO ORAZ FAKTURY VAT SPRZEDAŻY....67

5.1. Uruchomienie programu Subiekt Gt z poziomu programu Rachmistrz GT i ustawienie parametrów programu....69

5.2. Sporzadzenie i wydrukowanie dowodów magazynowych, obrotu pieniężnego i faktury sprzedaży....74

6. URUCHOMIENIE PROGRAMU MIKROGRATYFIKANT GT, AKTUALIZACJA PARAMETRÓW PŁACOWYCH, WPROWADZENIE DANYCH PRACOWNIKA ORAZ SPORZADZENIE DOKUMENTACJI PŁACOWEJ.....93

6.1. Pierwsze uruchomienie programu....93

6.2. Wprowadzenie danych pracownika, sporzadzenie umowy o pracę.....94

6.3. Aktualizacja parametrów płacowych, sporzadzenie i wydrukowanie listy płac oraz zaliczki miesięcznej od wypłat PIT.....98

7. ZAKSIĘGOWANIE DOWODÓW KSIĘGOWYCH W PROGRAMIE FINANSOWO-KSIĘGOWYM RACHMISTRZ GT.....106

7.1. Zaksięgowanie dowodów księgowych....110

7.2. Wydrukowanie ewidencji w KPiR oraz rejestrów VAT zakupu i sprzedaży....121

7.3. Sporzadzenie i wydrukowanie deklaracji dla potrzeb podatku VAT  i zaliczki miesięcznej liniowej PIT....123

8. ĆWICZENIA W SPORZADZANIU DOKUMENTÓW I W EWIDENCJI ZDARZEŃ GOSPODARCZYCH  W PODATKOWEJ KSIĘDZE PRZYCHODÓW I ROZCHODÓW U PODATNIKA VAT.....130

9. PIERWSZE URUCHOMIENIE PROGRAMU REWIZOR GT, USTAWIENIE PARAMETRÓW I REJESTRACJA ZDARZEŃ GOSPODARCZYCH W KSIĘDZE RACHUNKOWEJ.....142

9.1. Uruchomienie programu....148

9.2. Wprowadzenie danych.....148

9.3. Utworzenie zakładowego planu kont.....154

9.4. Wprowadzenie stanów poczatkowych kont do bilansu otwarcia.....154

9.5. Utworzenie kartotek kontrahentów i założenie kont ksiag pomocniczych......155

9.6. Utworzenie kartotek dla środków trwałych i sporzadzenie dowodu OT.....159

9.7. Sporzadzenie dowodu LT......163

9.8. Zaksięgowanie zdarzeń gospodarczych......168

9.12. Spozradzenie bilansu zamknięcia.....187

10. ĆWICZENIA UTRWALAJACE REJESTRACJĘ ZDARZEŃ GOSPODARCZYCH.....193

11. ĆWICZENIA UTRWALAJACE OBSŁUGĘ PROGRAMÓW......199

SPIS TREŚCI....215

 

 

18,00
Dodaj szt.   
pełny HTML | wersja mobilna